onsdag 13 juni 2012

Om att testas

I måndags beslutade jag mig för att NMT skulle få vila onsdag och fredag och att veckans träning skulle bestå utav NMT på måndag, promenader från Bergsåker till jobbet (6 km) tisdag till fredag och så promenader både lördag och söndag.

Och i stort sett håller jag mig till planen men var tvungen att peta in ett bortplockat pass NMT idag då tränarna aviserade att vi skulle testas.

5 moment stod på schemat för denna nervösa människa. Första delen löpning 1 km så fort man kan....det kunde man på 6.05 och det är så långt mycket fortare än jag vågade drömma om.
Moment två var armhävningar där vi parvis jobbade. En som hävde armar och en som kollade att man gick så djupt ner som krävdes för att vara godkänd. Här fick man hålla på i två minuter. Det gjorde jag inte men jag gjorde 20 stycken. För två månader sen kunde jag inte göra en enda riktig armhävning och nu gjorde jag alltså 20!
Moment tre betydde plankstående. 1.30 vilket är det mesta jag mäktat med.
Moment fyra var mer löpning då vi i två minuter skulle springa fram och tillbaka över en plan som mäter 25 meter. 14 sträckor hann jag. Jag hade nog kunnat pressa en till ur kroppen men det gäller ju att hushålla så att man orkar hela tiden.
Och så till sist, hur många burpees man klarade att göra under två minuter. Jag grejade 18 stycken, inte så snygga!

Och det funkade trots värmen!

Om jag får gissa kommer nu några ansvariga att avgöra vilka som får byta till grön väst och vilka som behåller den blå. Det är just nu av underordnad betydelse. En grön väst skrämmer en hel del då jag misstänker att man kommer att ställa höga krav och ett betydligt tuffare tempo. Fast å andra sidan vill man ju inte gå med blå väst om alla andra har en grön...allt enligt principen "alla andra"!

Och i höst ska vi testas igen för att själv kunna se utvecklingen. Man vet exakt vad man ska träna hemma på egen hand :-)



Inga kommentarer: