måndag 18 juni 2012

Laget före jaget

Det var Fredriks upprop inför NMT-passet i dag och nog var det laget som gällde. Fast jag bryr mig inte det minsta om ifall just mitt lag, Evas änglar vann. För mig är det vinst varje gång (nästan) och det är lika roligt att se Håkan stå i planka i fem minuter som det är att höra samtliga runt omkring heja på honom och ger honom kraft att orka hela vägen.
För att inte tala om hur roligt det var att se en genomsvettig Tarja greja en planka på över 4 minuter. Jag tror att det var 4.20 men är inte säker.
Helt fenomenalt och jag kan lova att både Tarja och Håkan just nu njuter i fulla drag över sin prestation.

Ikväll var det jätterolig och jättejobbig träning uppe på gräset vid Mimer.
Lagets samlade antal sit-ups, armhävningar, löprusher, björngångar och sånt och sen, som vanligt avslutas det hela med 50 gemensamma upphopp och idag även 11 sit-ups innan vi skiljs åt. En smula skitig, mycket mycket trött men så ofantligt full av glädje.

Sen blev jag imponerad när jag på väg hem blev omsprungen av Fredrik och Linda som gav sig ut på en löptur uppe på ryggis. Och lite nöjd med att jag sprang vår test-km som uppvärmning inför passet. Tog ingen tid men det var himla gott att känna att jag orkade trots värmen.

Och här en bild på handskar jag hittade till en av alla träningskompisar. Priset avskräckte och särskilt med tanke på att jag vet att hon hellre kräks i dem än tar på sig dem ens en liten sekund. Så det blev ingen affär, sorry Ulrika!



Nu dags att hänga tvättade träningskläder på tork och sen krypa i bingen, trött och nöjd med dagens bravader.

Inga kommentarer: