onsdag 11 juli 2012

Vinsten uthämtad

Så kom då paketavin som krävdes för att jag skulle få hämta hem min vunna jacka!




Valde från början en gul men de var slut i min storlek så det fick bli en sån här äppelgrön (ärtgrön kanske?). Och den är jättefin den också! Framförallt är den superskön och jag har redan flyttat in i den. Dyr som skrutt är den men....jag kan strax omvandla mitt 50-års sparkonto till ett Houdinikonto så att jag kan köpa mig en ny när den här är utsliten. För nu har jag nog haft min beskärda del av tur och räknar inte med att jag ska vinna en sån nån mer gång :-)

Annat på pluskontot är att jag denna vecka kunnat köpa två plagg i storlek 42 och det var väldigt längesen det fungerade att få plats i sånt. Nu blev det ett par kornblåa jeans och en mintblå bussarong från Bomerang. Glädjen i att utan bekymmer få på sig, och därefter av sig kläder i en mindre storlek än den vanliga är stor. Och en rejäl hjälp i den fortsatta viktminskningen. Tänk att än en gång kunna köpa kläder i stl 40 (vågar knappt tänka att det kanske inte är omöjligt med stl 38)!

På minuskontot måste jag ta upp den bristande träningen. Förra veckan var det först köksbygget som tog ut sin rätt, därefter sommarvärmen. Fullkomligt utslagen blev jag och det var ingen behaglig känsla. Hur ska det gå i Grekland? Och när vädret äntligen blev som jag (men inte resten av befolkningen) vill hjälpte jag en av döttrarna att tömma det sista ur hennes lägenhet. Hon flyttar snart till annat land och att hjälpa henne kändes betydligt viktigare än att simma runt i Sidsjön. Och på tisdagkväll blev jag påkörd så nacken behövde vila under onsdagsträningen. Nu är nacken rätt ok igen så jag klarade mig nog rätt bra ändå.

4 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

TUR att nacken verkar okej! Har en arbetskompis som har en whiplash-skada ...

Sedan tycker jag stl 42 är perfekt. I vår ålder behöver man ha lite reserver.

Lotta sa...

Reserver för vad??? *smått orolig*

Småländskan sa...

Jag tror Nilla menar att vi ska kunna trycka in en och annan beige och aubergin sak där i kläderna. Nåt annat reservutrymme kan hon väl knappast tänka på... eller?

Lotta sa...

Du har nog rätt och jag kan sluta oroa mig. Tack Småländskan!