söndag 22 juli 2012

Vilken seger!

Tänkte egentligen inte åka på det extrainsatta sommarpasset NMT i "paradiset" Kovland men efter visst palavrande med Lena bestämde jag mig för att vara med och det var ju bra.

Har haft en fin, långsam dag ensam eftersom Göran drog iväg på auktion. Här hemma har skåpen fått knoppar på dörrarna, tvätt blivit tvättad, en myggardin hängts upp och lite annat sånt pyssel.

Och så kom Lena och Annika och hämtade mig och vi drog iväg på träningen och tänk vilken skillnad det var på ork idag mot i måndags. Idag hade vi kortare löppass och fler styrkeövningar. Lite på efterkälke kom jag men inte värre än att det får räknas som acceptabelt. I styrkeövningarna kände jag mig inte ett dugg svagare utan tvärtom stark och full av ork.

Så gott! Och så skönt att avsluta med "bad" i Sättnaån. Uppdelade i två lag skulle vi bära en stege mellan två broar. Ca 300 meter men en fruktansvärd botten i början. Stora, hala stenar gjorde framfarten vansklig och jag kände att det var på gränsen till vad jag klarade. Men det var himla skönt att få svalka kroppen för i slutet av träningen var jag rejält varm.

Och i morgon inleds andra semesterperioden för i år. 3 veckor som jag gottar mig åt. Vi börjar med sovmorgon och en sen kväll i kväll med en god känsla i magen.

1 kommentar:

Småländskan sa...

Grattis till både det extrainsatta träningspasset och till att du har semester.
Ha en riktigt skön sån!