måndag 16 januari 2012

Och vi leker inte struts heller

Har haft jättetungt att andas under de sista löppassen och för en före detta rökare är det många känslor i kroppen en sån gång. Inget blir dock bättre av att förtränga så jag ringde vårdcentralen i morse för att få tid för lungundersökning. Och inte behöver man som jag, måla fan på väggen. Det skulle ju kunna vara ansträngningsutlöst astma till exempel. På måndag nästa vecka ska jag dit. Gav mig iväg på en kortare runda i kväll och höll dels ett lägre tempo och sprang dels en mindre jobbig sträcka för att se om det underlättade. Och det gjorde det ju i viss mån men inte helt och hållet. Fortfarande en duktigt jobbig kittlig känsla i luftrören vid inandning och sen som att andas med motstånd vid utandning. Men, jag gav mig ut och jag sprang och försökte förtränga att jag inte kunde andas så som jag vill. I går förvandlade jag vardagsrummet till Zumbatillhåll och försökte lära mig grundstegen. En timmes ständiga tillkortakommanden, får man nog säga. Och herrejisses vad jobbigt det var. Men roligt. Antar att man får gå igenom stegkursen några gånger innan de sitter ordentligt. Bra träning kan jag garantera att det är. Nu dags att sova efter Idrottsgala och några kapitel av Giganternas fall av Ken Follett. Bra bok!

Inga kommentarer: