lördag 7 januari 2012

Nya tag

Vaknade med en känsla av att dagen nog skulle ägnas åt vila. Höfterna lider lite i dag efter gårdagens träning och därefter en lika lång promenad i rätt snabbt tempo. Men eftersom mjölken till kaffet och dagens middag inte var bärgade beslutade jag mig för att svida om, dra på mig träningsstassen, sno Gs rygga och sticka iväg på tränings/handlingstur. Det gick bra, på väg till affären kände jag mig stark. På väg hem kände jag mig fullkomligt utan styrsel och takt. Fick inte ihop kroppen för fem öre utan den levde sitt egna lilla liv där. Fast jag lyckades pressa den i två rejäla uppförsbackar. Och något av framgången tillskriver jag mina nyfunna mantran när det blir tungt; Vi lämnar ingen bakom och Tre fingrar i ryggen. I den första testade jag andningsteknik och drog bak axlarna så mycket jag bara kunde med tung ryggsäck på. Allt för att "veckla ut lungorna" som jag ofta känner får mindre utrymme än de mår gott av. Möjligen är det inbillning men nog tyckte jag att jag orkade längre och flåsade mindre genom att sträcka på kroppen åt alla håll. I den andra testade jag benmuskler och offrade nog en smula av mina nyvunna kunskaper från första backen. Men benen fick jobba, och både hund och gubbe blev rejält frångådda. Ja nu var det ju inte min hund och inte heller min gubbe men ändå! Men varför får jag så satans ont i vänster axel när jag är ute? Med eller utan rygga.

2 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Mmm...kanske du kan funka som inspiration för mig?

Lotta sa...

Häng kvar så får vi se om du blir inspirerad. Välkommen"