torsdag 19 januari 2012

Man ska lyssna på erfarenhet

G ansåg att vi borde ta en lättare runda, åtminstone från början, för att jag skulle bli ordentligt uppvärmd och därmed minska problemen med andningen.
Så det har vi gjort, lika lång och nästan samma sträcka men mindre uppför i inledningen. Och idag satte jag nytt personbästa! Kapade tiden med ytterligare 3 minuter. Och faktiskt väldigt lite problem med andningen. Just nu är jag säker på att jag är kung på det här, att jag inte har KOL eller annat otrevligt och att jag kommer att klara NMT alldeles utmärkt, tackar som frågar.

På grund av ommålningsarbete i badrummet får jag nöja mig med att blaska av mig hjälpligt ikväll. I morgon får frukost och dusch förläggas hos G. I början av nästa vecka bör det vara duschklart hemma hos mig igen och fram till dess får jag nöta på G´s gästfrihet. Alternativet att inte träna finns nog inte just nu, måste ju testa om det håller en gång till. Och jag sprang väldigt stor del av sträckan idag.


Några veckors träning till så var det väl själva den om jag inte skulle kunna springa hela distansen. Möjligen kräver det att vi skippar rusherna uppför två ordentliga backar. Den ena kallar vi Mandomsprovet och den andra går under benämningen Mördarbacken. G springer fortare men jag är fan inte långt efter. G återhämtar sig fortare och jag överlever! Innan sommarn är här ska jag ta honom i en av backarna....frågan är vilken.

Inga kommentarer: