fredag 10 augusti 2012

...och andra skador

Sviterna efter myeliten har varken tilltagit eller dragit sig tillbaka. Jag har ägnat senaste veckan åt träningsvila och åt att måla stolar och ett matrum!

Under tiden har en liten, molande värk i vänster fot tilltagit för att nu plåga mig så våldsamt att jag haltar och nästan grinar när jag går. Jag försöker med mentala förmågor att påverka så att värken spinner ur nån liten enkel inflammation som går över om ett par dar men innerst inne tror jag ju att det är en seglivad hälsporre.

Ok, värre saker kan man drabbas av, cancer till exempel. Men nog är det väl själva den va, när jag just kommit i gång med att träna, börjat tycka om det och helt på det klara med att jag ska fortsätta....då kommer det här. Tja, säger nog initierade, du är inte ensam om det. En vanlig biverkan när överviktiga kärringar börjar träna.

Men här kommer nu den så oväntade twisten - istället för att tänka; "Jaha, då får jag sluta att träna" så tänker jag "hur ska jag nu kunna träna?"

Och det är nog nu jag måste hantera och titta på mina fördomar vad gäller Friskis och svettis. Tillräcklig självkännedom har jag för att veta att jag inte kommer att ge mig iväg till ett gym på egen hand för att träna. Här behövs nån som styr och ställer. Och då är kanske Friskis och svettis nåt för mig ändå. Om det nu är så att värken kommer att hänga i är min plan att jag under tiden det läker ska ner i vikt och bygga styrka. Och kanske jag skulle ta och ge mig i kast med spinning som jag faktiskt varit sugen på i flera år.
Kan man spinna på F&S?





8 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Jaaa, man kan spinna på Friskis och det är perfekt träning när man har ont i häl, benhinnor el dyl. Kul är det också, tycker jag.

KRAM!

Småländskan sa...

Jag vet inte om man kan spinna på F&S. Jag vet bara att en väninna som var riktigt "dålig", genomgick tuffa operationer och annat, gav sig fan på att komma tillbaka. Det gjorde hon genom F&S. Nu är det några år sen och hon fortsätter att jumpa, cykla, dansa och allt. Hon är ta mig fanken betydligt yngre i både utseende, kropp och själ än innan hon blev sjuk.
Hon är glad, lycklig, ser så bra ut att jag och flera med mig blir avis... allt tack vare F&S, säger hon.
Ös på du tuffa, starka... du om nån klarar det!

Ebba G sa...

Vad glad jag är att du är tillbaka! Att du hittar på grejjer så du ska må bra är ännu bättre.
Inte för att jag riktigt fattar vad du varit med om mer än att du överlevt! Wow! Spelar nog ingen roll hur man möter döden, den jäveln lär ut saker man inte vet något om innan man tvingades dit.
Kram hörrdu!

Cina sa...

Ja. Det finns spinning på F&S. Heja dig som orkar "tänka om" och utmana gamla fördomar. Du inspirerar mig! Kram!

Eva K sa...

Behöver jag svara? JA! (om jag nu varit yber-klämkäck, så hade jag skrivit: joru, serru, där finns ALLT för ALLA! Men nu är ju inte jag en sån...)

Jag guidar gärna runt dig på F&S, men det vet du ju redan ;-)

Eva K sa...

Ybersnyggt målat btw.

Eva K sa...

Behöver jag svara? JA! (om jag nu varit yber-klämkäck, så hade jag skrivit: joru, serru, där finns ALLT för ALLA! Men nu är ju inte jag en sån...)

Jag guidar gärna runt dig på F&S, men det vet du ju redan ;-)

Lotta sa...

Ja, kan du skriva det en gång till Eva? Uppfattade inte riktigt budskapet....*fniss*