söndag 19 augusti 2012

Dags för nya tag

Att stå på golfboll och äta diklofenak är fina grejer mot onda fötter
.
Sjukgymnasten konstaterade att min värk i hälen inte beror på hälsporre utan på den senknuta jag har under vänster fot. På senare tid har den vuxit och blivit inflammerad. I tisdags var jag på första besök hos en sjukgymnast som tittade hur jag går och väldigt snabbt konstaterade vad som är fel, vilka konsekvenser det fått och hade åtgärder åt alltihop.
En golfboll att stödja mig mot för att tänja ut senan. Ont gör det men omedelbart känner jag lättnad i värken.
Han ville också att jag skaffar mig en remiss till ortopeden för hantering av min senknuta och i torsdags var jag på vårdcentralen. Där fick jag både remiss samt ett recept på dikolfenak och det är så skönt att vakna bara några dagar senare och upptäcka att värken är som bortblåst i det närmaste.

Så i morgon är det dags för träning på allvar. Promenad på morgonen, från Bergsåker och sen NMT på kvällen. Förmodligen kommer jag att vara hopplöst efter men så är det och det är bara att bita ihop och komma igen.
Jag har "värmt upp" genom en dryg halvtimmes simträning i sjön. 18 grader i vattnet, jag fick gno på ordentligt för att hålla värmen.


Annat man kan göra med en golfboll, by the way....


En sån där nyckelring som jag hade när jag bodde på hotell i Karlstad en gång för länge sen. Allt sedan dess har jag velat ha en egen och nu har jag det. En av alla de bollar jag fick lov att köpa för tänjövningar har nu fått sätta livet till och bli en nyckelring.

Inga kommentarer: