lördag 21 april 2012

Efter första veckan

Så har första NMT-veckan förflutit. Måndagens pass var helt perfekt, lagom varmt, solsken och en hel hoper laddade människor.
Känslan efter det passet var ren och skär lycka.

Så blev det onsdag och jag kunde inte vara med eftersom vi hade en konferens på jobbet. Förvisso höll vi till på berget i stan men att ta sig därifrån ner till snömodden...och sen försöka komma tillbaka. Nej, jag avstod.

Och sen fredagsmorgon. Eftersom jag nog har kortast avstånd ner till träningssamlingen kommer jag naturligtvis nästan försent. Men, jag kom och i tid och fick klart för mig att "eftersom vi varit så pigga under de första två passen så skulle vi få köra lite hårdare idag....och sen får vi slöa hela helgen". Och det begriper ju vem som helst att nu ska vi uppför stans andra berg, det som har ett utsiktstorn. Det finns vid bergets fot en trappa upp mot utsiktsplatsen. Dit joggade vi med korta stopp för små övningar för ryggmuskler, benmuskler och för att hämta andan en smula. Lite smått knäckande när tränarna utan problem orkar springa baklänges och gasta order, peppa, stötta och driva på. Eller så använder man det som motivation.

Uppför trappan på olika sätt och sen med språng uppför utsiktstornet. Där hittar vi förklaringen till min något hesa hals eftersom en av tränarna tyckte det var en god idé att försöka väcka stan. Aldrig trodde jag att jag skulle stå i det där tornet och vråla, svettig och andfådd, klockan 6.40 för att "försöka väcka stan". Men, det är mycket som jag inte trott och nu har det hänt.

Dessvärre har jag sträckt en magmuskel och den plågade mig till sist så in i vassen att jag vrålade rakt ut. Det gick bara inte att fortsätta med övningar som involverade mage och rygg. Gjorde mitt bästa dock och är rätt nöjd med det. Inser än mer att min överkropp måste bli starkare och det snart för att jag ska orka göra armhävningar och sånt.

Och på senare tid har flera vänner sökt upp mig för att tala om yoga. Nu har jag fattat att det finns yogaformer som sträcker ut dina muskler och det är nog precis det jag behöver. Dessutom skulle jag behöva en intensivkurs i konsten att stretcha.

Mina muskler försöker på alla sätt att övertyga mig om att det här med NMT inte är något att hålla på med. Jag gör mitt bästa för att ignorera mina muskler. På måndag vet vi vem som vann, jag tippar att det blir jag! Klart att jag kommer att stå uppställd på måndagseftermiddag, 18.00 för nya prövningar. Det är med det här som med rökslutandet. Jag kan ju inte ge upp nu och ge alla skeptiker rätt!

Inga kommentarer: