lördag 2 februari 2013

Nu händer det Del 2

Hej!

Detta är en vädjan om hjälp och känner du att du inte vill och inte orkar så behöver du inte fortsätta att läsa.

Ok, du är kvar? Bra!
Eftersom du läser det här så känner du förmodligen mig och jag kan gå rätt så rakt på sak. En liten resumé är kanske ändå på sin plats.
För drygt två år sedan blev jag sjuk och när jag tillfrisknat påbörjades mitt livs förändring. Lusten att röra på mig smög sig på, jag slutade röka och började träna. På alla sätt jag kunde höll jag igång. Jag gick, sprang, tränade NMT, deltog i en stegtävling där jag dessutom vann en nomineringstävling (inte för flest steg utan för just min förändring från soffpotatis till träningsmänniska).
Och naturligtvis blev jag både starkare och smalare, piggare, gladare och stoltare.

Sen skadade jag mig och kunde inte hålla på på samma sätt längre. Och så blev det jul och god mat. Och så....Ja ni fattar.
Visst har jag kommit igång men långt ifrån så mycket som jag behöver och skulle vilja. Och än måste jag hålla mig ifrån tunga lyft efter en operation.

Men nu är det så här att den 27 juli i år händer det något stort i mitt liv och till dess vill jag vara snygg, stark och smal! Och jag behöver hjälp.
Jag behöver hjälp att gå ner i vikt, jag behöver draghjälp i mitt tränande som till att börja får bestå av snabba promenader.

Är du personen som kan hjälpa mig? Känner du någon som kan hjälpa mig?
Och låt oss nu vara realistiska och inse att det inte kommer att gå att enbart träna mig ner i vikt. Jag måste förändra mina matvanor ordentligt och det är den sak som tycks mig jobbigast för tillfället.

Hör av dig om du känner att du vill och kan bidra i min kamp!

7 kommentarer:

Markattan sa...

Finns Itrim i Sundsvall?

Annars kör du Nutrilett i tre månader och träning.
Sen byter du ut ett mål åt gången.

Lycka till!

nillas liv på pinnen sa...

Att äta mer grönsaker och frukt funkar för mig. Då äter man per automatik mindre av annat, utan att man behöver tänka på det.

Lotta sa...

Tack! Vi får se men det känns inte angeläget att betala ännu mer pengar för träning nu.

Lotta sa...

Hej Nilla!
Det funkar inte för mig! Inte alls! Inte ett dugg!
Men jag skulle vara hemsk glad om det funkade, så var glad för bövelen! 😄

DDT sa...

Jag är ju verkligen inte rätta personen att ge tips, eftersom jag är värdelös på att följa dem själv. Men att bara äta vid bestämda tider funkade ganska bra för mig i ett halvår. Kroppen vande sig förvånansvärt snabbt vid att inte tänka på mat mellan dessa tidpunkter. Men sedan blev det ju för trist... och så fanns det dessertost...
Utmaningar kan vara bra om du triggas av tävlingsinstinkten. Det finns ju en massa på nätet. Eller starta en själv.

Lotta sa...

Mm det finns dessertost! Och vin! Och jag äter redan bara vid bestämda tidpunkter....det blir pulver!

Finns pulver i brieostsmak?

Cina sa...

Alltså. Jag kan ingenting om kosthållning, dieter och sånt. Eller. Det kan jag visst det, jättemycket, men inte så att jag kan hjälpa dig mer än med råd som du förmodligen redan vet. Men jag är mer än gärna en hejaklack, peppar och stöttar ändå. Att jag tycker du är fantastisk som tar tag i helheten. Låt det ta tid. Fast det vet ju förmodligen redan ändå. Och har ju ett mål. 27 juli.
Itrim har jag sett på nära håll och det har fungerat för fler av mina väninnor.
Och du! HUSET!!!! Makalöst! Så himla häftigt! Fint! Modigt! Heja dig!